"Je to pohodlná čtyřmístná kabinka, říká se ji také gondola. Její průchozí výška je zhruba 190 centimetrů. Jejich velkou výhodou je nástup v úrovni podlahy stanice, nastupovat do ní je jednodušší než nastupovat na jezdící schody," tvrdí Martinec.
Než se lanovka oficiálně rozjede, čeká techniky ještě dost práce.
"Kromě dokončení stavby musíme provést oživení a komplexní vyzkoušení technologie, dále nás čeká inspekce," dodal.
Na hlavní zkoušky by technologie mohla být připravená na přelomu října a listopadu. Termín dokončení je v březnu, ale spekuluje se i o tom, že lanovka bude připravena vyrazit o něco dřív, možná dokonce ještě letos.
Na jaře to přitom ještě vypadalo, že se stavba lanovky spíš protáhne, protože práci stavbařům ztěžovalo počasí.
Poslední jízdu na otevřené dvousedačce jedoucí po boku si turisté mohli užít 2. září loňského roku.
Nová lanovka by měla přepravit 250 lidí za hodinu jako ta stará (to byl požadavek správců národního parku), ale zároveň zkrátit čas cesty na vrchol hory. Na rozdíl od té původní by měla lépe odolávat větru a být tak pro cestující pohodlnější a spolehlivější v tom smyslu, že by neměla tak často přerušovat provoz kvůli povětrnostním podmínkám.
Dráha povede po téměř totožné trase, změní se jen poloha dolní stanice v Peci pod Sněžkou, která bude níž.