Monitoring zahraničních návštěvníků České republiky
Cílem projektu je definovat profily zahraničních návštěvníků v České republice. Výsledky šetření jsou použity především pro plánování strategie marketingových aktivit agentury CzechTourism, ale také slouží jako jedny z výchozích podkladů pro plánování aktivit v krajích České republiky, turistických regionech a turistických oblastech.
Cíl projektu
Cílem projektu je definovat profily zahraničních návštěvníků v České republice. Výsledky šetření jsou použity především pro plánování strategie marketingových aktivit agentury CzechTourism, ale také slouží jako jedny z výchozích podkladů pro plánování aktivit v krajích České republiky, turistických regionech a turistických oblastech.
Doba realizace projektu
1. 11. 2008 – 31. 12. 2014
Aktivity projektu
Projekt se skládá z následujících aktivit:
- Monitoring zahraničních turistů v návaznosti na turistické produkty v geografickém členění - Evropa
- Monitoring zahraničních turistů v návaznosti na geografické členění - Rusko, Ukrajina a Pobaltí
- Monitoring zahraničních turistů v návaznosti na geografické členění - zámoří
- Profil zahraničních turistů jako měřítko efektivity cílených kampaní na podporu příjezdového cestovního ruchu
První tři procesy jsou zaměřené na sběr dat o potencionálních zahraničních návštěvnících České republiky a jejich vyhodnocení. Čtvrtý proces je zaměřen na měření efektivity reklamních kampaní, které realizuje agentura CzechTourism.
Stručný popis dílčích aktivit
Monitoring zahraničních turistů v návaznosti na turistické produktyv geografickém členění - Evropa
Tempo růstu zahraničních turistů z Evropy se v posledních letech zpomaluje. Český statistický úřad sleduje pouze jejich počet, ale nesleduje jejich profil. Komplexně za celou Českou republiku neexistuje výzkum zaměřený na profil zahraničních návštěvníků a jejich vnímání České republiky. Pro lepší zacílení propagačních aktivit krajů České republiky jako atraktivních turistických destinací je potřeba definovat cílové skupiny. Jedním z nástrojů pro zjištění potřeb potencionálních turistů z Evropy je marketingové šetření, které se zaměří na jejich profil a zjištění jejich cestovatelských návyků.
Sledované trhy:
- Německo
- Polsko
- Slovensko
- Rakousko
- Velká Británie
- Maďarsko
- Itálie
- Nizozemí
- Francie
- Španělsko
Monitoring zahraničních turistů v návaznosti na geografické členění - Rusko, Ukrajina a Pobaltí
V posledních letech evidujeme zvýšený zájem o příjezdový cestovní ruch z Ruska, Ukrajiny a Pobaltských zemí. Tito turisté jsou významní nejen z hlediska objemu příjezdů, ale také díky své nadprůměrné délce pobytu a vysokým útratám.
Na tento trend je potřeba navázat také marketingové aktivity, které by podpořily zájem o cestování do České republiky. Pro efektivní propagaci cestovního ruchu v zahraničí je potřeba znát aktuální situaci na trhu a tomu uzpůsobit propagační aktivity. Jedním z nástrojů pro zjištění potřeb potencionálních turistů z Ruska, Ukrajiny a Pobaltských zemí je marketingové šetření, které se zaměří na jejich profil, cestovatelské chování a vnímání České republiky jako destinace pro trávení dovolené.
Od září do prosince 2011 realizovala agentura CzechTourism v Ruské federaci, na Ukrajině a v Pobaltí výzkum, který byl zaměřen na cestovatelské návyky turistů z daných zemí a zjištění, jak vnímají destinaci Česká republika. Výzkum probíhal formou telefonického dotazování (CATI) na vzorku 11 tisíc respondentů a formou skupinových diskusí v 25 vybraných městech.
Monitoring zahraničních turistů v návaznosti na geografické členění - zámoří
Turisté ze vzdálených zemí (Severní a Jižní Amerika, Japonsko, Čína, Korea, Austrálie a Indie) tvoří významnou skupinu, která ovlivňuje příjezdový cestovní ruch České republiky. Každá z těchto zemí je specifická a potřeby těchto turistů jsou odlišné od potřeb turistů z Evropy. Ekonomická situace v těchto zemích v posledních letech výrazně ovlivňuje jejich výjezdový cestovní ruch. Marketingové aktivity agentury CzechTourism i zde jsou stále výraznější, a proto je potřeba znát profil cílových skupin ze vzdálenějších zemí.
Profil zahraničních turistů jako měřítko efektivity cílených kampaní na podporu příjezdového cestovního ruchu
Jednou z aktivit agentury CzechTourism jsou reklamní kampaně v zahraničí. Mezi nástroje, jak zjistit efektivitu těchto kampaní, patří realizace marketingových šetření, která probíhají během jejich realizace, především v podobě tzv. pre a post testů.
Výstupy projektu
Výstupy projektu jsou postupně zveřejňovány na webových stránkách http://vyzkumy.czechtourism.cz.
Připojené soubory
- Tisková zpráva: Evropa (162.00 KB)
- Závěrečná zpráva: Evropa (1.14 MB)
- Tisková zpráva: Rusko, Ukrajina, Pobaltí (267.50 KB)
- Závěrečná zpráva: Rusko, Ukrajina, Pobaltí (1.14 MB)
- Tisková zpráva: Efektivita (147.50 KB)